“Molitva je prvi izraz unutarnje čovjekove istine, prvi uvjet prave slobode duha. Crkva moli, Crkva hoće moliti, ona želi biti u službi najjednostavnijeg i istodobno najuzvišenijeg dara ljudskog duha koji se ostvaruje u molitvi.

Crkva moli i želi moliti da bi odgovorila željama onog najdubljeg u čovjeku, onog što je možda tako pognuto i ograničeno okolnostima svakodnevnog života, svim onim što je prolazno, slabošću, grijehom, malodušnošću, životom koji gotovo da i nema smisla. Molitva daje smisao cijelom životu, u svakom trenutku, u svakoj prigodi.
Ako promatramo samo sebe, sa svojim ograničenjima i svojim grijesima, brzo će nas obuzeti tuga i malodušnost. Ali ako naše oči budu upravljene Gospodu, tada će se i naša srca ispuniti nadom, naš će razum biti rasvjetljen svjetlom istine, tada ćemo upoznati puninu Evanđelja sa svim njegovim obećanjima i puninom života.
Ako uistinu želite slijediti Krista, ako hoćete da vaša ljubav prema Njemu raste i traje, morate biti ustrajni u molitvi. Ona je ključ snage vašeg življenja u Kristu. Vaša vjera i vaša ljubav bez molitve će umrijeti.
Ako ste postojani u svakodnevnoj molitvi i u nedjeljnom sudjelovanju na Misi, vaša će ljubav prema Isusu rasti. I vaše će srce upoznati duboku radost i mir, radost i mir koje vam svijet nikada neće moći dati…
Evanđelje nas podsjeća na to “kako valja svagda moliti i nikada ne sustati” (Lk 18,1). Posvetite, dakle, svakoga dana određeno vrijeme razgovoru s Bogom, kao iskren dokaz da ga volite, jer ljubav uvijek traži blizinu onoga koga se voli.
Prema tome, molitva treba biti ispred svega ostaloga. Onaj tko ne misli na taj način, onaj tko to ne provodi, ne može se pravdati nedostatkom vremena; ono što mu nedostaje jest ljubav.
Moliti moramo prije svega zato što smo vjernici. Molitva je doista priznanje naše ograničenosti i naše ovisnosti: dolazimo od Boga, Božji smo i Bogu se vraćamo. Prema tome, jedino što možemo učiniti jest predati se Njemu, našem Stvoritelju i Gospodu s punim i potpunim povjerenjem…
Izgovarajući riječi “Očenaša” Isus je stvorio stvaran i istodobno opći model. Doista, sve što se može i mora reći nebeskom Ocu nalazi se u tih sedam molbi koje svi znamo na pamet. Ta je molitva tako jednostavna da je i malo dijete može naučiti, a istodobno je i tako duboka da čovjek može provesti cijeli život razmišljajući o njezinu značenju.”

Ivan Pavao II. (Iz knjige “Testament za treće tisućljeće”)